Utvecklar och utvecklas i geriatriken

Hör Johanna Larsson enhetschef och Cecilia Chartomatsidou sjuksköterska samtala om sina jobb inom geriatriken och varför de trivs så bra. Cecilia berättar varför hon valde att återvända till Jakobsbergsgeriatriken efter en tid hos annan arbetsgivare. Se filmen här.

Kom och jobba med oss!

Hör Cecilia och Johanna berätta om sina jobb hos oss.

- Du har jobbat här i tre år och kände att du ville prova på något nytt. Var det bara det som gjorde att du ville sluta?

- Jag kände att jag behövde utvecklas och prova på något annat. Samtidigt känna friheten och vara lite flexibel. Det var bättre betalt. Men det var inte så mycket bättre.

- Först och främst är det för att man trivs så bra, trivs väldigt bra på arbetsplatsen. Det är ett öppet klimat, man har engagerade medarbetare runt omkring sig som är drivande. Och självklart patienterna! Just den glädjen man får och när man ser deras tacksamhet. Det är kul att kunna hjälpa till och finnas hos dem.

- De är sköra i vårt samhälle och behöver hjälp, är väldigt sjuka och väldigt många. Det är viktigt att se vården här och vården efter och inte bara här och nu. De är väldigt tacksamma och glada och mest behövande.

- Alla arbetsplatser idag inom vården har väldigt tufft tempo, det är högt tempo. Samtidigt blir en dag aldrig långtråkig. Man har roligt ihop det har en jättestor del i att man tycker det är kul att gå till jobbet.

- Som sjuksköterska blir man aldrig färdiglärd. Det händer nya saker hela tiden, speciellt med äldre.

- Jag gillar det här med att se varje anställd som en egen person. Få dem att utvecklas, ta tag i nya utmaningar, få stöd, lyfta sig själv och stärka sin roll vilken profession de än har.

- Helheten, patienterna, kollegorna, cheferna, den här teamkänslan, samhörigheten. Man ställer upp, man finns för varandra. Det är en fantastisk arbetsplats jag har idag.  Eftersom att jag trivs så bra här känner jag en glädje när jag kommer till jobbet. Då har jag en glädje hemma också så det går hand i hand att man trivs. Det är en vågskål, det tillför både glädje hemma och jag längtar till arbetet.

- Vi vill ju så klart att du ska söka till Jakobsbergsgeriatriken. Träffa våra härliga medarbetare, få en bred och djup kunskap och karriär och utveckla dig som sjuksköterska.

- Vi ses!

- Tveka inte - sök!

Vill du också jobba inom geriatrik hos oss?

Vi söker alltid nya förmågor till någon av våra två geriatriska kliniker - Jakobsbergsgeriatriken och Sabbatsbergsgeriatriken.

Du hittar alla våra lediga jobb i Region Stockholms jobbank.

Välkommen med din ansökan!